Apa yang Anda Cari ?

Thursday, 13 November 2014

RAWATAN KANSER SECARA SEMULAJADI SUPAYA KANSER ANDA TIDAK BERAKHIR DENGAN KEMATIAN

Hari ni nak kongsi dengan korang satu bahan semulajadi yang dapat membantu merawat kanser dan beberapa penyakit kronik lain. Namun, artikel kali ni saya nak cerita tentang merawat kanser je.

Sebelum tu, jom kita tengok dulu video ni..



Bahan semulajadi yang saya maksudkan diatas adalah Resveratrol. Tak pernah dengar? Jangan hairan, rasanya ramai lagi yang tak pernah dengar..

Artikel kali ni saya tak nak cerita tentang apa itu resvertarol tapi saya nak kongsi bagaimana Resveratrol ni boleh mencegah dan membantu merawat penyakit yang paling ditakuti oleh ramai orang iaitu KANSER.

Bukti pertama Resveratrol dijumpai sebagai anti-kanser telah diterbitkan pada tahun 1997. Penemuan ini mendapat perhatian yang besar dari para penyelidik kanser, dan sejak itu banyak kajian telah dibuat untuk antioksidan kuat ini sejak itu.  Teruskan membaca untuk ketahui bagaimana antioksidan yang kuat ini dapat membantu dalam merawat kanser.


Bagaimana Resveratrol membantu dalam rawatan kanser 

rawatan alternatif kanser melalui resveratrol

Penyelidikan telah membuktikan bahawa resveratrol mempunyai keupayaan untuk menembusi kedalam sel secara mendalam, membolehkan DNA memperbaiki kerosakan radikal bebas yang mungkin menyumbang kepada pertumbuhan kanser.


Ciri-ciri anti-radang yang ada pada resveratrol membantu mencegah pembentukan enzim-enzim tertentu yang menjadi pencetus tumor. Ia juga dapat membantu mengurangkan pertumbuhan sel-sel yang boleh menyumbang kepada perkembangan pertumbuhan sel kanser.









Selain memainkan peranan dalam pencegahan kanser, kajian juga telah mendapati bahawa resveratrol memainkan peranan penting dalam terapi kanser, kerana ia bertindak sebagai:

Chemo-sensitize : bahan yang membantu mengatasi rintangan/halangan kepada ubat-ubatan kemoterapi. 


resveratrol
Banyak tumor mempunyai rintangan terhadap kimoterapi, iaitu kebal terhadap ubat-ubatan kimoterapi. Ini menjadikan kimoterapi tidak memberi kesan 100% kepada sel-sel kanser tersebut. Penyelidikan dibuat untuk mencari cara bagi mengatasi rintangan. Dalam tahun 2011, Kajian mendapati Resveratrol berjaya mengatasi rintangan dan menjadikan sel-sel tumor lebih peka kepada kimoterapi.




Radiation-sensitizer : menjadikan sel kanser lebih mudah terdedah kepada rawatan radiasi


Terkini, penyelidikan yang dijalankan di University of Missouri membuktikan bahawa sel-sel melanoma menjadi lebih mudah terdedah kepada radiasi sekiranya pesakit tersebut dirawat dengan resveratrol terlebih dahulu. 

Sekiranya pesakit kanser dirawat dengan resveratrol sahaja, 44% daripada sel-sel kanser telahpun menjalani apoptosis iaitu proses kematian sel. 

Menurut Dr. Michael Nicholl , jika pesakit kanser mengambil Resveratrol sebagai pra-rawatan dan kemudian melakukan radiasi pada sel melanoma, apoptosis sel-sel tumor meningkat kepada 65 peratus.

----------

Dalam satu kajian lain yang diterbitkan pada tahun yang sama, resveratrol juga didapati membantu mengatasi kesan sampingan terhadap rawatan kanser. 

Kesimpulan disini, untuk meningkatkan keberkesanan proses apoptosis sel-sel tumor, anda perlulah mengambil Resveratrol sebelum dan selepas menjalani radiasi dan kimoterapi.

Sebelum kita tengok sumber terbaik Resveratrol, kita tengok dulu gambar tentang resveratrol vs Cancer..


rawatan alternatif kanser melalui resveratrol

rawatan alternatif kanser melalui resveratrol


rawatan alternatif kanser melalui resveratrol


rawatan alternatif kanser melalui resveratrol



Apa Sumber Terbaik Resveratrol?

Wain merah adalah salah satu sumber terkaya resveratrol. Tapi tak kan kita orang islam nak minum wain pulak kan.. Alkohol itu sendiri adalah neurotoksin, yang bermakna ia boleh meracuni otak kita. Selain itu, ia mempunyai potensi yang kuat untuk serius mengganggu keseimbangan hormon halus. Jangan ambil Wain merah.

Cuba dapatkan resveratrol daripada pemakanan, dengan makan buah anggur (anggur muscadine mempunyai kepekatan tertinggi resveratrol dalam alam semula jadi kerana kulit mereka lebih tebal dan banyak biji di mana ia pekat), koko, coklat gelap dan kacang tanah.

Bagaimanapun, dalam kes untuk merawat kanser, anda mungkin memerlukan suplemen resveratrol (yang merupakan salah satu daripada beberapa makanan tambahan ahli keluarga saya sendiri). Sebaik-baiknya, ia perlu dibuat dari kompleks makanan secara keseluruhan yang meliputi muscadine anggur kulit dan biji-bijian, yang mengandungi tahap tertinggi resveratrol.



Apakah Suplemen / Makanan Tambahan yang kaya dengan Resveratrol?


Jawapannya : VIVIX 
Maklumat lanjut tentang VIVIX, anda boleh masuk ke link dibawah..


Sebelum anda masuk ke link diatas, saya jamu dulu dengan gambar-gambar yang cantik tentang VIVIX.
makanan tambahan resveratrol

sumber resveratrol



Sekiranya anda tidak mahu kanser anda berakhir dengan kematian, usaha la sedaya upaya untuk mencari jalan yang terbaik. Artikel ni telah menunjukkan beberapa hasil kajian tentang kehebatan Resveratrol dalam  memulih dan mencegah kanser. Dan saya sertakan beberapa testimoni pesakit kanser yang sembuh selepas mengamalkan sumber makanan tambahan Resveratrol.






HUBUNGI SAYA
FB : Ummi Hanifah Abd Halim 
Phone : 017-3725667 (sms/whatsapp) 

Email : tollgategirl@yahoo.com 



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------



"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN
DENGAN MENDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN
MODAL SERENDAH RM75 
PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI"



HUBUNGI SAYA
FB : Ummi Hanifah Abd Halim 
Phone : 017-3725667 (sms/whatsapp) 

Email : tollgategirl@yahoo.com