Apa yang Anda Cari ?

Monday 27 October 2014

HIDUP SIHAT TANPA KANSER

Di Malaysia, Kanser ialah punca ketiga utama kematian pramatang. 


Merujuk The National Cancer Registry of malaysia (NCR), 21,773 rakyat Malaysia didiagnos setiap tahun. Dijangkakan 1 daripada 4 rakyat Malaysia akan menghidap kanser pada usia 75 tahun. Payudara, usus, paru-paru, serviks dan nasofarinks adalah 5 kanser utama yg menyerang lelaki dan perempuan di Malaysia.


APA ITU KANSER???

Kanser adalah sejenis penyakit sel-sel. Sel-sel diregenarated oleh gen-gen tertentu.Aapabila gen ini berkembang atau membahagi secara abnormal dan membesar membentuk suatu gumpalan, ia menjadi kanser. Kini, kanser menjadi punca utama kematian disebabkan oleh faktor-faktor berisiko seperti merokok dan pendedahan kepada tembakau, pemakanan yang tidak sihat, alkohol, berlebihan berat badan.


BAGAIMANA MENCEGAH KANSER???

Dengan mengetahui faktor2 berisiko yang menjadi punca kanser boleh membantu untuk mencegahnya. Dianggarkan bahawa hampir 40% daripada semua jenis kanser boleh dielakkan. Selain daripada bertukar ke arah gaya hidup yang sihat dan menjadi aktif, mengambil makanan tambahan (vitamin) ke dalam diet seharian juga  boleh membantu dalam mencegah kanser. Kajian ke atas makanan tambahan ini telah menghasilkan bukti yang meyakinkan bahawa suplemen boleh membantu mengurangkan peluang menghidapi kanser. 


Kajian telah mengasaskan bahawa manfaat nutrien berikut dalam mengurangkan risiko kanser dan membantu untuk mencapai kesihatan yang optimum..

  1. Pumpkin seed, Plantago seed, Japanese Honey suckle flower dan Safflower flower  - Tumbuhan unik ini telah terbukti(dlm ujian klinikal) berfungsi untuk meningkatkan  pengeluaran interferon semulajadi yang penting dalam meningkatkan sistem imun.
  2. Resveratrol -  Mempunyai ciri-ciri anti-kanser dan anti-radang
  3. Kalsium - Penting untuk tulang, gigi dan  proses metabolik dalam tubuh manusia
  4. Karotenoid - Beta dan alpha-karotena, astaxanthin, lycopene, lutein dan zeaxanthin carotenoids  telah dikaji secara meluas untuk manfaat kesihatan
  5. Vitamin E - merupakan antioksidan yang kuat
  6. Vitamin C -  Amat berkesan sebagai antioksidan.  Dapat embantu untuk melindungi dari kerosakan radikal bebas yang boleh dibina. Kajian menunjukkan pengambilan vitamin C yang tinggi boleh mengurangkan kejadian kanser mulut, tekak,  peti suara, esofagus, perut, kolon-rektum dan paru-paru.


Dengan Shaklee, anda boleh mendapatkan semua nutrien diatas sebagai supplement harian anda.

  • Vivix -  yang unik hasil gabungan botani polyganum cuspidatum, muscadine anggur, european elderberi dan lobak merah ungu yang kaya dengan polifenol loji membantu untuk menjaga anda pada tahap kesihatan yang optimum.
  • ACE Set Suplemen antioksidan kuat yang membantu melawan radikal bebas dan meningkatkan perlindungan badan.
  • Nutriferon gabungan Pumpkin seed, Plantago seed, Japanese Honey suckle flower dan Safflower flower secara semulajadi yang meningkatkan pengeluaran interferon dan menyokong fungsi imun yang sihat.
  • Ostematrix menyediakan matriks nutrien yg unik termasuk kalsium, vitamin D, magnesium dan banyak lagi yang secara klinikal yang telah terbukti penyerapannya.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN
DENGAN MENDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN
MODAL SERENDAH RM75 
PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI"


HUBUNGI SAYA
FB : Ummi Hanifah Abd Halim 
Phone : 017-3725667 (sms/whatsapp) 
Email : tollgategirl@yahoo.com 


* COD - Saujana Utama; Puncak Alam; Alam Budiman; Sri Pristana; Sungai Buloh; Desa Coalfield; Sunway Kayangan; sepanjang jalan batu Arang dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA

No comments:

Post a Comment