Apa yang Anda Cari ?

Sunday 21 September 2014

OMEGA-3 BANTU ANAK ANDA GENIUS MACAM ADI PUTRA

KELEBIHAN MENGAMBIL OMEGA-3 KETIKA HAMIL


Adakah anda ada mengambil minyak ikan Omega-3 ketika hamil?
Saya sangat sarankan anda untuk mengambilnya sejak dari mula hamil dan sepanjang tempoh anda menyusukan bayi. Dan selepas berhenti susu badan, iaitu 2 tahun, bagi pula anak anda makan minyak ikan Omega-3. Anda akan dapat lihat hasilnya adalah sangat menakjubkan.

Kenapa?

Penyelidikan mendapati bahawa asid lemak omega-3 mempunyai beberapa manfaat untuk meningkatkan kecerdasan otak;

  • Meningkatkan pembelajaran dan daya ingatan. Kajian mendapati, kanak-kanak yang mengambil makanan tambahan Omega-3 menunjukkan prestasi yang lebih baik di sekolah, mendapat markah yang lebih tinggi dalam ujian pembelajaran dan daya ingatan dan masalah tingkah laku yang lebih sedikit berbanding rakan-rakan mereka yang tidak mengambil makanan tambahan Omega-3.
  • Omega-3 melindungi daripada kemurungan, gangguan mood yang tidak menentu, skizofrenia dan juga memperbaiki mood orang yang mempunyai kemurungan 
  • Omega-3 mencegah penurunan fungsi kognitif yang berkaitan dengan usia disebabkan demensia [sumber: ScienceDaily and Life Extension] 


Manfaat Omega-3 bermula sebelum kelahiran iaitu sejak dari dalam kandungan. DHA disalurkan kepada janin daripada ibu ke seluruh plasenta, dan ia ditemui secara semulajadi di dalam susu ibu. Bayi memerlukan DHA - terutama dalam tempoh dua tahun pertama kehidupan untuk otak mereka untuk berkembang dengan baik. 



Satu kajian mendapati bahawa bayi yang dilahirkan oleh ibu-ibu yang mempunyai tahap DHA yang tinggi dalam darah mendapati anak-anak mereka mendapat markah lebih tinggi dalam ujian perhatian (fokus) dan pembelajaran berbanding mereka yang dilahirkan dari ibu-ibu yang mempunyai tahap DHA yang lebih rendah [sumber: WebMD]. 

Satu lagi kajian mendapati kanak-kanak daripada ibu-ibu yang mengambil makanan tambahan minyak ikan Omega-3 semasa hamil mempunyai IQ yang lebih tinggi daripada kanak-kanak yang ibu-ibunya mengambil plasebo [sumber: American Pregnancy Association].


Sekiranya anda sedang hamil, jangan ragu-ragu lagi untuk mengambil minyak ikan Omega-3 bagi meningkatkan tahap kecerdasan IQ anak anda.

Dapatkan minyak ikan Omega-3 terbaik dari Shaklee..

Ketahui  lebih lanjut lagi kenapa anda digalakkan mengambil minyak ikan Omega-3 ketika mengandung di SINI dan ketahui kelebihan minyak ikan Omega-3 Shaklee berbanding produk lain di di SINI





"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN
DENGAN MENDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN
MODAL SERENDAH RM75 
PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI"


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. 
FB : Ummi Hanifah Abd Halim 
Phone : 017-3725667 (sms/whatsapp) 
Email : tollgategirl@yahoo.com 
* COD - Saujana Utama; Puncak Alam; Alam Budiman; Sri Pristana; Sungai Buloh; Desa Coalfield; Sunway Kayangan; sepanjang jalan batu Arang dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA







No comments:

Post a Comment