Apa yang Anda Cari ?

Thursday 18 September 2014

KAITAN OMEGA-3 DALAM PEMECAHAN LEMAK

OMEGA-3 UNTUK PECAHKAN LEMAK


Sekiranya ada yang bermasalah dengan perut buncit ataupun ingin menurunkan berat badan yang berlebihan disebabkan lemak-lemak tepu, saya pasti akan mencadangkan mereka untuk mengambil Omega Guard Shaklee iaitu Minyak ikan Omega-3.

Nak tahu kenapa saya lebih suka mencadangkan Omega Guard berbanding Lecithin? 
Jom baca kajian mengenai Omega-3 untuk memecahkan lemak-lemak dalam badan.




Jika anda mengalami lemak yang berlebihan di perut, anda perlu tingkatkan pengambilan minyak ikan. Minyak ikan mengandungi asid lemak yang dikenali sebagai omega-3 yang tidak dapat dihasilkan oleh badan dan oleh itu mesti diambil melalui makanan. 


Omega-3 mempunyai pelbagai manfaat untuk kesihatan dan boleh membantu melawan keradangan, penyakit jantung koronari, kanser dan juga membantu meningkatkan kehilangan lemak secara keseluruhan, walaupun ia bukan khusus mensasarkan bahagian perut. 

Kehilangan lemak 

Asid lemak Omega-3 yang terdapat dalam minyak ikan berfungsi untuk pembakaran lemak dan sekaligus dapat mengurangkan lemak-lemak yang terkumpul didalam badan. Menurut AminoAcidStudies.com, asid lemak boleh membantu dalam memecahkan lemak dan pada masa yang sama mengurangkan penyimpanan lemak tambahan. 

Ikan yang kaya dengan omega-3 termasuk tuna, halibut dan salmon. 


Penyelidikan 

The "American Journal of Clinical Nutrition" diterbitkan hasil kajian pada tahun 2007 yang menguji kesan minyak ikan dan senaman terhadap pemecahan lemak dalam badan. Subjek yang berlebihan berat badan dengan kolesterol tinggi telah diberikan 6 gram tuna setiap hari untuk 12 minggu. Selain itu mereka juga berjalan selama 45 minit setiap hari. Selepas 12 minggu keputusan menunjukkan pengurangan 'triacylglycerols' iaitu asid lemak yang bertanggungjawab dalam pengerasan arteri. Pengerasan arteri ini boleh mengakibatkan Stroke, Serangan jantung, Penyakit arteri karotis, Penyakit jantung koroner dan Penyakit arteri peripheral. 

Aktiviti senaman dan pengambilan minyak ikan telah menunjukkan pengurangan jisim lemak badan. Menurut Institut Kesihatan, minyak ikan juga membantu untuk mengurangkan tahap gula dalam darah. Apabila paras gula darah tinggi, badan menghasilkan insulin yang menghalang kehilangan lemak. Dengan mengurangkan tahap gula dalam darah, minyak ikan membantu mencegah peningkatan insulin di dalam badan seterusnya membantu dalam menghilangkan lemak.



Sekiranya ada sedang mencari minyak ikan terbaik, saya mencadangkan Minyak ikan Shaklee iaitu Omega Guard.

KENAPA SAYA PILIH OMEGA GUARD


  • Omega Guard Shaklee dihasilkan menerusi kaedah teknologi terkini iaitu ultratulen bergred farmaseutikal. Maksudnya ia melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul yg dpt memekatkan asid lemak Omega3 paling tulen. 
  • Teknologi ini dapat menyingkirkan bahan2 berbahaya yg terdapat dlm ikan seperti plumbum, arsenik, merkuri,etc. Kebanyakan brand lain hanya menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi utk mengekstrak minyak ikan. kaedah ini bukan hanya memusnahkan sesetengah nutrient malah tidak boleh menapis kandungan logam yg membahayakan kesiahatn seperti plumbun,merkuri,etc. Tidak semua pengeluar minyak ikan menggunakan penyulingan proprietari tiga molekul, Kalau ada pun hanya penyulingan 1x atau 2x...Kenapa? sebab penyulingan proprietari tiga molekul ni merupakan satu proses yang mahal..Shaklee sahaja yg melalui penyulingan 3x sbb nak berikan yg terbaik utk pembeli2nya.
  • Omega Guard Shaklee tidak diekstrak dari minyak hati ikan kerana dihati kandungan toksik tinggi
  • Minyak ikan Shaklee diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk seperti sardin, mackerel, herring dan anchovies. Kalau kita rujuk jenis2 ikan dan tahap merkurinya. ikan2 yg digunakan oleh Shaklee adalah ikan yg tahap merkurinya terendah.. Dan kajian juga menunjukkan bahawa ikan air laut sejuk mengandungi asid lemak tidak tepu yg sangat tinggi berbanding ikan lain. Ditambah dgn proses penyulingan 3x.. 
  • Omega guard (minyak ikan ) Shaklee lengkap dgn 7 jenis asid lemak omega 3 yg perlu oleh badan iaitu DHA, EPA, HPA, ETA, SDA, DPA. Badan kita tak mampu menghasilkan asid lemak perlu ni utk proses metabolisme,etc.. Jadi kena dapatkan dari sumber makanan dan suplemen
  • Satu sajian Omega guard Shaklee (Recommended daily serving is 3 capsules) membekalkan 900mg asid lemak omega 3 yg perlu ie EPA dan DHA. Berdasarkan jadual dibwh, kandungan EPA dan DHA didalam Omega Shaklee antara yg tertinggi berbanding jenama lain

Omega guard ..antara suplement yang digalakkan untuk kita ambil setiap hari kerana badan kita tidak mampu menghasilkan asid lemak omega 3 dengan sendiri. Omega-3 ini perlu untuk badan kita proses metabolisma, untuk otak, untuk alahan, untuk asma, untuk sendi, untuk kesihatan jantung, untuk kawal berat badan dan untuk kulit yang cantik...






"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN
DENGAN MENDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN
MODAL SERENDAH RM75 
PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI"


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. 
FB : Ummi Hanifah Abd Halim 
Phone : 017-3725667 (sms/whatsapp) 
Email : tollgategirl@yahoo.com 
* COD - Saujana Utama; Puncak Alam; Alam Budiman; Sri Pristana; Sungai Buloh; Desa Coalfield; Sunway Kayangan; sepanjang jalan batu Arang dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA

No comments:

Post a Comment