Apa yang Anda Cari ?

Tuesday 2 September 2014

CARA ATASI MASALAH KOLESTEROL SECARA SEMULAJADI

Fakta.., 1 daripada 3 orang dewasa di Malaysia mempunyai paras kolesterol yang tinggi. Paras kolesterol darah yang tinggi boleh dialami oleh sesiapa sahaja tanpa mengira usia. Ia adalah masalah serius yang boleh meningkatkan risiko penyakit jantung iaitu pembunuh nombor satu di Malaysia. Hakikatnya, semakin tinggi paras kolesterol anda, semakin tinggilah risiko yang anda hadapi.


Bila anda mula ketahui yang paras kolesterol dalam badan sudah berada ditahap yang bahaya, pasti anda akan mula menjaga pemakanan seharian. Sekiranya sebelum ini anda memang jenis yang tidak mengambil berat langsung tentang makanan, ia pasti menjadi satu masalah buat anda untuk mengatasi masalah kolesterol.

BAGAIMANA MENGETAHUI PARAS KOLESTEROL ANDA

CARA MENJAGA PARAS KOLESTEROL

Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH) mengesyorkan penambahan 2,000mg FITOSTEROL ke dalam diet harian anda untuk merendahkan paras kolesterol secara semulajadi.


Bagaimana FITOSTEROL ini bertindak?

Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol akan bersaing dan mengalahkan kolesterol untuk penyerapan dalam usus. Ini bermakna bahawa semakin banyak Fitosterol yang anda ambil, makan semakin kurang kolesterol yang dapat diserap oleh tubuh dan semakin tinggi peluang anda untuk merendahkan paras kolesterol LDL anda..


Mudah je kan?



Dari mana pula nak dapat 2,000mg FITOSTEROL setiap hari?


Anda nak cara mudah atau sukar?

Pilihan anda di sini SUMBER FITOSTEROL UNTUK ATASI KOLESTEROL




* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penykit. 
FB : Ummi Hanifah Abd Halim 
Phone : 017-3725667 (sms/whatsapp) 
Email : tollgategirl@yahoo.com 
* COD - Saujana Utama; Puncak Alam; Alam Budiman; Sri Pristana; Sungai Buloh; Desa Coalfield; Sunway Kayangan; sepanjang jalan batu Arang dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA

No comments:

Post a Comment