Apa yang Anda Cari ?

Saturday 16 August 2014

CARA MENGHALANG PENYERAPAN KOLESTROL


Sekarang nak cerita mengapa kita sebagai rakyat Malaysia sangat memerlukan fitosterol di dalam Phytocol-st keluaran Shaklee Corporation. 

Fakta yg perlu anda tahu. Lebih 6 Juta dari golongan dewasa di Malaysia ini menghidapi masalah kolesterol tinggi. Tahukah anda mengapa dan bagaimana rakyat Malaysia mendapat masalah kolestrol tinggi ini? Dan tahukah anda bahawa masalah kolestrol tinggi ini adalah penyebab kepada pelbagai penyakit kronik seperti penyakit jantung, hypertension, stroke dan kerosakan hati.


Anda tahu bahawa fitosterol adalah kandungan utama yg terdapat di dalam Phytocol-st dan anda tahu, sehari tubuh manusia memerlukan 2000mg fitosterol untuk menghalang penyerapan kolesterol. Tapi mampukah anda makan 200 batang lobak merah, 70keping roti gandum dan 425biji tomato dalam sehari untuk  ini utk mendapatkan 2000mg fitosterol?? Saya mengaku yang saya tak mampu. 



Walaupun anda kurus dan tidak mempunyai berat badan berlebihan, belum tentu anda paras kolestrol anda adalah normal.. Paras kolestrol berkait rapat dengan tabiat pemakanan dan gaya hidup yang diamalkan.

Apakah makanan kegemaran anda? Tahukah anda berapa kandungan kalori dalam makanan yang sedap macam dalam gambar ni..

Ini baru menu utama, belum kudap-kudapan, supper, minum petang ramai-ramai kat office lagi..Agak-agaknya berapa banyak kolestrol yang masuk dalam perut kita setiap hari. Kalau nak tau, untuk menjaga paras kolesterol seorang dewasa yang sihat, hanya disarankan 300mg kalori sehari, jika seseorang itu ada masalah kesihatan terutamanya jantung, hanya 200mg kalori sehari

Jadi, cuba anda berfikir semula....dengan jumlah kalori yg lebih 1000mg sehari (ini minima ye), tanpa pengambilan fitosterol 2000mg sehari, bagaimana anda nak kawal paras kolesterol anda? mungkin boleh turunkan kalori melalui senaman, tetapi berapa ramai yang konsistan senaman setiap hari? berapa lama anda melakukan senaman untuk kurangkan kalori yg banyak tu? Fikir dan anda sendiri tahu jawapanya.

Jawapannya...Apa yang perlu anda buat untuk mencegah masalah kolestrol ini? Saya mencadangkan
Phytocol-ST Shaklee 2 biji 2 kali sehari. Ini sekiranya anda tak mahu makan ubat dari KKM yg sudah tentu ubat sentetik yg berisiko merosakkan hati, buah pinggang dan menjadi pelupa jika diambil secara berpanjangan. Lebih baik anda bertindak dari sekarang, makan Phytocol yg larut pantas didalam air dan mudah diserap oleh badan tanpa meninggalkan sebarng kesan kepada organ. Ini bukan cakap kosong tau...Shaklee buat 340 kali ujian terhadap setiap produk dan juga ujian dari pihak ketiga.


Maka, anda jangan abaikan mesej saya ini....kawal paras kolestrol anda, hidup lebih sihat dan jika susah untuk kawal kadar kalori anda...ambillah Phytocol-ST sebagai "bodyguard" anda. 

Untuk Maklumat lanjut mengenai Produk Shaklee dan Harga, sila berhubung terus dengan saya di tollgategirl@yahoo.com atau boleh SMS/Whatsapp saya di 017 372 5667. Nak call pun boleh...

No comments:

Post a Comment