Apa yang Anda Cari ?

Monday 22 September 2014

APA KAITAN VITAMIN C UNTUK KURUS?

Tentu anda selalu dengar cerita tentang Vitamin C. Wanita suka Vitamin C sebab kulit. Dan ramai orang tahu Vitamin C untuk kuatkan sistem imun. Tapi anda mungkin tidak tahu yang Vitamin C ada kaitan dengan berat badan. Mari kita teruskan baca..




Vitamin C merupakan vitamin larut air yang dikenali kerana keberkesanannya dalam merawat skurvi dan menggalakkan pengeluaran kolagen, juga merupakan sebagai faktor utama di dalam pengurusan berat badan. 

Penting untuk kita mengambil Vitamin C setiap hari kerana ia tidak disimpan didalam badan. Ini kerana sebarang jenis vitamin larut air, walaupun dimakan melebihi keperluan harian, ia tetap akan keluar dari badan kita.

Apa pula kaitan Vitamin C dengan menurunkan berat badan?Makan atau minum sebarang makanan yang kaya dengan vitamin C pada waktu pagi dapat meningkatkan metabolisme dan menurunkan berat badan. Ha...tidak rugi sama sekali kan..Bukan hanya untuk kulit sahaja, tetapi untuk metabolisma juga.



Fungsi Vitamin C 

Vitamin C mempunyai ciri-ciri antioksidan, bererti ia melawan radikal bebas yang menyebabkan kerosakan kekal pada sel-sel. Radikal bebas adalah molekul yang sangat reaktif yang memakan sel-sel yang sihat dan meningkatkan pengoksidaan di seluruh badan anda sekaligus meningkatkan risiko penyakit kronik. Anda juga memerlukan vitamin C untuk menghasilkan kolagen dan membaiki komponen struktur kulit, tisu perantara dan dinding arteri. Selain itu, vitamin C membantu meningkatkan sistem imun anda dan juga boleh mempercepatkan peyembuhan selsema anda 



Ambil vitamin C pada waktu pagi untuk menggantikan apa yang telah hilang pada waktu malam dan mulakan hari anda dengan manfaat Vitamin C untuk pembakaran lemak itu.

Jom order Vitamin C sekarang...VITAMIN C TERBAIK


"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN
DENGAN MENDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN
MODAL SERENDAH RM75 
PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI"


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. 
FB : Ummi Hanifah Abd Halim 
Phone : 017-3725667 (sms/whatsapp) 
Email : tollgategirl@yahoo.com 
* COD - Saujana Utama; Puncak Alam; Alam Budiman; Sri Pristana; Sungai Buloh; Desa Coalfield; Sunway Kayangan; sepanjang jalan batu Arang dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA

No comments:

Post a Comment