Apa yang Anda Cari ?

Wednesday 25 June 2014

KENAPA PERLU KUATKAN SISTEM IMUN?

Mengapa ada orang menghidap barah, dan yang lain tidak?

Mengapa ada yang dijangkiti selsema sementara yang lain tidak?

Jawapannya adalah "SISTEM IMUN".


"For cancer to start and continue growing, it must out-manoeuvre the many long arms of your immune defense..The immune system is both your first and last defense against cancer"
-Petikan daripada Journal of the National Cancer Institute

Sistem imun setiap orang berbeza. Ini menjawap persoalan kenapa ada orang yang seakan-akan tidak pernah sakit, sementara ada orang yang selalu sangat sakit..

Sistem imun terdiri daripada rangkaian sel-sel, tisu dan organ yang berganding bahu untuk melindungi badan, dan mekanisma pertahanan badanlah yang menentang orgnisma berjangkit dan benda asing. Melalui satu siri tindakbalas imun yang rumit, sistem imun menyerang organisma dan bahan-bahan berpotensi membahayakan yang memasuki sistem imun kita.

Sistem imun kita menghadapi jutaan cabaran setiap hari seperti kuman, virus, tekanan dan pencemaran. Apabila sistem imun badan seseorang itu lambat atau lemah untuk menangani cabaran, seseorang itu akan menghadapi :


  • Pertahanan badan yang lemahterhadap selsema dan jangkitan lain
  • Penyakit autoimun seperti lupus, rheumatiod astritis, dimana sistem imun badan sendiri akan salah anggap tisu badan sendiri sebagai benda asing dan menyerang tisu badan sendiri.
  • Alahan seperti asma, ekzema, dimana sistem imun mempunyai reaksi melampau terhadap benda asing yang selalunya tidak mencetuskan tindak balas.
  • Barah
Tingkatkan daya imun badan dengan NUTRIFERON.




Untuk Maklumat lanjut mengenai Produk Shaklee dan Harga, sila berhubung terus dengan saya di tollgategirl@yahoo.com atau boleh SMS/Whatsapp saya di 017.3725667. Nak call pun boleh...

No comments:

Post a Comment