Apa yang Anda Cari ?

Monday 25 August 2014

CARA MENGATASI TEKANAN

Bagaimana untuk berhadapan dan menguruskan Stress 

Bantu diri anda sendiri untuk menangani tekanan..
Jom tengok bagaimana..mudah je..
Tak mau lagi stress..



Senaman - Bersenam telah terbukti mempunyai kesan yang baik terhadap keadaan mental dan fizikal seseorang. Bagi kebanyakan orang, senaman adalah satu kaedah untuk menangani stress yang paling berkesan.

Pembahagian kerja - cuba untuk mewakilkan tanggungjawab anda di tempat kerja, atau berkongsi mereka. Jika anda membuat diri anda tidak boleh diketepikan kemungkinan untuk tertekan adalah lebih besar. 

Ketegasan - Cuba untuk tidak mengatakan YA kepada segala-galanya. Jika anda tidak boleh melakukan sesuatu yang baik ataupun sesuatu yang bukan tanggungjawab anda, cuba cari jalan untuk tidak bersetuju melakukannya. Jangan buat diluar kemampuan anda.

Alkohol dan dadah - alkohol dan ubat-ubatan tidak akan membantu anda menguruskan tekanan anda dengan lebih baik. Berhenti terus dari mengambilnya,

Kafein - Perlahan-lahan kurang dan berhentikan pengambilan kopi dan minuman lain yang mengandungi kafein yang tinggi.

Pemakanan - makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran. Pastikan anda mempunyai diet yang sihat dan seimbang. 

Masa - pastikan anda mengetepikan sedikit masa setiap hari hanya untuk diri sendiri. Gunakan waktu itu untuk mengatur kehidupan anda, berehat, dan mengejar kepentingan sendiri. 

Pernafasan - terdapat beberapa teknik pernafasan yang berkesan yang akan melambatkan sistem anda dan membantu anda berehat. 

Bincang - berbincang dengan keluarga anda, kawan-kawan, rakan-rakan kerja dan bos anda. Meluahkan pemikiran dan kebimbangan anda. 

Dapatkan bantuan profesional - jika tekanan menjejaskan cara anda menjalani kehidupan seharian, pergi dan berjumpa dengan doktor anda. Tekanan yang semakin tinggi untuk tempoh yang panjang boleh menjadi punca kepada masalah kesihatan fizikal dan mental anda. 

Teknik relaksasi - meditasi, urut, yoga atau telah diketahui sangat membantu orang dengan tekanan.

Supplement - Saya menambah supplement B complex dan Omega Guard dalam mengawal tekanan..ternyata berkesan..




* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. FB : Ummi Hanifah Abd Halim Phone : 017-3725667 (sms/whatsapp) Email : tollgategirl@yahoo.com * COD - Saujana Utama; Puncak Alam; Alam Budiman; Sri Pristana; Sungai Buloh; Desa Coalfield; Sunway Kayangan; sepanjang jalan batu Arang dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA

No comments:

Post a Comment