Apa yang Anda Cari ?

Thursday 25 September 2014

TANGANI TEKANAN, KEMURUNGAN DENGAN SUPLEMENT SHAKLEE

Masalah mood yang tidak menentu termasuk kemurungan dan tekanan bukan lagi satu perkara yang sukar ditemui. Ramai orang mengalami rasa tertekan dan gelisah.


Lebih daripada 20 juta orang dewasa Amerika mempunyai gangguan mood dan 40 juta mengalami gangguan keresahan. Dan statistik ini TIDAK termasuk orang yang mengalami masalah kemurungan sekali-sekala sahaja. 

Banyak perkara yang boleh menjadikan seseorang itu mudah rasa tertekan.  Contohnya, perjalanan pergi kerja dan balik kerja pun akan menghadapai stress di jalan raya. Belum lagi kira tekanan di tempat kerja.


Untuk kemurungan sahaja, kos tahunan untuk rawatan adalah sangat-sangat tinggi.

Dengan statistik yang menakutkan ini, tidak hairanlah bahawa ramai orang sedang mencari suplement untuk tingkatkan mood, atasi tekanan,  dan ada juga yang mengambil vitamin berunsurkan dadah.


Yang membawa kepada soalan: apakah vitamin atau makanan tambahan yang dapat meningkatkan tahap mood?

Disini saya memberi gambaran ringkas tentang suplemen yang dapat membantu untuk meningkatkan mood anda.

Omega-3 asid lemak: yang ditemui dalam ikan air sejuk dan minyak sayuran tertentu, dan tidak boleh dihasilkan oleh badan, hanya boleh didapati melalui pengambilan suplement, omega-3 asid lemak digunakan untuk membantu kemurungan dan lain-lain masalah psikologi. Emmons mengesyorkan dos 2,000 hingga 4,000 miligram atau lebih apabila diambil untuk masalah emosi.

Vitamin B: penting untuk metabolisme sel dan penyelenggaraan sistem saraf pusat. Emmons mengesyorkan B-kompleks (yang lengkap dgn 8jenis vit B) atau multivitamin untuk memastikan mendapat banyak vitamin B, yang boleh membantu menstabilkan membran sel saraf.

Vitamin D: walaupun tidak cukup banyak bukti mengenai keberkesanan vitamin D sebagai penambah mood, sekurang-kurangnya satu kajian yang melaporkan kebaikan daripada vitamin D dalam merawat gangguan afektif bermusim, satu bentuk kemurungan yang berlaku semasa bulan-bulan musim sejuk.


Sudah tentu, jika anda mengalami masalah mood yang teruk berjumpalah dengan doktor - sebelum anda mencapai tahap yang tidak dapat dirawat.



"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?
BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..
MODAL SERENDAH RM75
PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI"




HUBUNGI SAYA
Email: tollgategirl@yahoo.com
H/P no: 017 3725667
FB: Ummi Hanifah Abd Halim
Instagram: mamaummi




 COD - Saujana Utama; Puncak Alam; Alam Budiman; Sri Pristana; Sungai Buloh; Desa Coalfield; Sunway Kayangan; sepanjang jalan batu Arang dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA

No comments:

Post a Comment