Apa yang Anda Cari ?

Monday 29 September 2014

SIMPTOM-SIMPTOM TEKANAN DARAH TINGGI

Darah tinggi adalah salah satu pembunuh senyap yang utama. 

Disini saya nak kongsikan simptom-siptom tekanan darah tinggi. 


Ia merupakan penyakit yang kurang didiagnos dan dirawat di seluruh dunia sehinggalah hari ini. Kajian Kesihatan dan Morbiditi Kebangsaan II menunjukkan bahawa kira-kira 24% penduduk Malaysia menghidap darah tinggi . Kebanyakannya disebabkan oleh pembentukan ‘benteng’ dalam salur darah yang disebabkan oleh kolesterol.


Salah satu aspek yang paling berbahaya adalah bila anda sendiri mungkin tidak tahu bahawa anda mempunyai tekanan darah tinggi. Malah, hampir satu pertiga daripada orang-orang yang mempunyai tekanan darah tinggi tidak mengetahinya. Satu-satunya cara untuk mengetahui jika tekanan darah anda adalah tinggi adalah melalui pemeriksaan berkala. Ini adalah penting terutamanya jika anda mempunyai saudara terdekat yang mempunyai tekanan darah tinggi.

Jika tekanan darah anda adalah amat tinggi, mungkin anda akan dapat mengenalinya melalui simptom-simptom ini:

  • sakit kepala yang teruk
  • Keletihan atau kekeliruan
  • masalah penglihatan
  • sakit dada
  • kesukaran bernafas
  • denyutan jantung tidak teratur
  • Darah dalam air kencing
  • Berdebar-debar di leher dada anda, atau telinga
Jika anda mempunyai simptom-simptom ini, berjumpa doktor dengan segera. Anda boleh mempunyai krisis hipertension yang boleh membawa kepada serangan jantung atau strok.


Hipertension yang tidak dirawat boleh membawa kepada penyakit yang serius, termasuk strok, penyakit jantung, kegagalan buah pinggang dan masalah mata.




Adakah produk Shaklee dapat merawat darah tinggi? Merawat 100% mungkin tidak, tapi mengawalnya dari menjadi lebih teruk, mengurangkan simptom, serta mengelakkan darah tinggi dari berlaku.



Vitamin Shaklee yang disarankan kepada penghidap darah tinggi mengikut keutamaan:-


  • Lecithin -> bertindak sebagai pengemulsi dalam tubuh manusia, membantu menguraikan lemak dan melindungi organ-organ penting dan arteri daripada pembentukan lemak. Ia juga membantu meningkatkan fungsi hati dan membran pembaikan sel; membantu dalam penyerapan thiamin oleh hati dan Vitamin A oleh usus; dan menggalakkan tenaga.
  • Garlic Complex –> Allicin (kandungan utama Garlic) adalah bahan yang bekerja untuk mengurangkan ketegangan saluran darah, mengurangkan tekanan darah dan kerosakan yang menjejaskan darah. 
  • Omega Guard –> merendahkan paras kolesterol tidak baik dan meningkatkan fungsi jantung
  • Magnesium, kalium, dan kalsium -> Kajian ini menambah kepada data daripada kajian epidemiologi yang telah dilaporkan lebih banyak  boleh mengurangkan risiko tekanan darah tinggi. Mineral ini berperanan besar dalam kesihatan anda. Malah, magnesium adalah mineral keempat paling banyak dalam badan dan bertanggungjawab untuk fungsi lebih 350 enzim di dalam badan anda, termasuk: Tindakan otot jantung anda dan melonggarkan saluran darah 
  • Vitamin Asas iaitu Vitalea, B Complex dan Vitamin C –> membekalkan sokongan yang diperlukan oleh sistem imun badan untuk melawan sebarang kesan jangkitan dan mengekalkan kesihatan kardio-vaskular.


JAGA TEKANAN DARAH ANDA!!!

Saya suka mengesyorkan untuk mendapatkan langkah pencegahan sebelum terlambat. 






"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?
BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..
MODAL SERENDAH RM75
PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI"





HUBUNGI SAYA
Email: tollgategirl@yahoo.com
H/P no: 017 3725667
FB: Ummi Hanifah Abd Halim
Instagram: mamaummi






COD - Saujana Utama; Puncak Alam; Alam Budiman; Sri Pristana; Sungai Buloh; Desa Coalfield; Sunway Kayangan; sepanjang jalan batu Arang dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA





No comments:

Post a Comment