Apa yang Anda Cari ?

Saturday 16 June 2012

TINGKATKAN KESUBURAN DENGAN SUPLEMEN SHAKLEE


Vitamin E
Bila saat  Anda sedang mempertimbangkan vitamin apa yang hendak Anda ambil dalam persediaan untuk hamil, Vitamin E merupakan salah satu jenis vitamin yang layak dan tidak boleh Anda lupakan.

Mengapa?
Vitamin E sudah lama dikenal
i sebagai salah satu antioksidan yang mampu menangani radikal bebas penyebab kerosakan pada sistem tubuh, sehingga kesihatan dapat lebih terjaga dan fungsi kerjanya pun dapat lebih dioptimumkan. Untuk jaringan reproduksi terutama berfungsi untuk menjaga kesihatan sperma keranana vitamin E terbukti mampu untuk melindungi membran sperma dari kerosakan akibat oksidan. Di mana kita ketahui, rosaknya DNA sperma merupakan salah satu penyebab terjadinya ketidaksuburan.

Kekurangan vitamin E juga berpengaruh pada turunnya produksi enzim dan hormon-hormon kunci yang bertanggungjawab pada pembentukan sperma.

Pada beberapa
kajian, menemui peningkatan tahap kesuburan sebanyak 20% pada sejumlah lelaki yang yang mengambil vitamin E yang sebelumnya tergolong dalam lelaki tidak subur. Angka ini bahkan lebih tinggi dibandingkan dengan sejenis terapi kesuburan yang sering dilakukan. Dengan kata lain, vitamin E mampu meningkatkan potensi sperma sebanyak 2 ke 5 kali ganda dibanding mereka yang tidak mengambilnya. Vitamin E juga memiliki impak positif yang sama pada tingkat kesuburan wanita.

TIPS PENTING:
Untuk lebih mengoptimakan hasil yang dicapai, vitamin E perlulah di
ambil bersama dengan pasangan Anda.

Zinc
Zinc adalah mineral yang sangat penting bagi kesuburan. Mineral ini terdapat pada lebih dari 200 enzim dan protein dan penting sekali bagi lelaki untuk membantu menjaga fungsi organ seksual dan produksi sperma. Kekurangan zinc menyebabkan penurunan hormon testosteron, penyusutan testis dan pengurangan produksi sperma yang sihat. Zinc memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum.

Vitamin B kompleks
Lelaki memerlukan vitamin B kompleks untuk meningkatkan fungsi tubuh supaya kuat. Vitamin B6 dan B2 berperanan penting pada produksi hormon seksual pada laki-laki. Fungsinya masing-masing dalam tubuh tetapi ketika unsur utama tersebut bekerja sama sebagai vitamin B kompleks. Manfaat vitamin B kompleks sangat penting bagi kesehatan tubuh kita. Tetapi gaya hidup juga bisa mengganggu kesehatan sperma.


GLA Complex
GLA Complex Shaklee..
SHAKLEE tidak mengeluarkan EPO tp GLA Complex lebih bagus dari EPO. Didalam GLA Complex sendiri mempunyai Vitamin E. Banyak kelebihan GLA Complex ni. Sangat bagus utk wanita. Terdapat customer yang makan GLA ni, cyst bole jadi kecut dan tidak jadi di bedah..Antara kebaikan GLA adalah m
embantu mengawal dan mengatur kitaran haid, membantu meningkatkan kesuburan, melegakan PMS (sindrom pra-haid) dan membantu dalam menangani menopus. Untuk banyak lagi kebaikan GLA sila layari  http://sihatlindungselamat.blogspot.com



Untuk keterangan lanjut sila hubungi saya di 017-3725667 (ummi) atau email ke tollgategirl@yahoo.com


No comments:

Post a Comment