Apa yang Anda Cari ?

Sunday, 10 April 2016

Cara menghilang parut dari kesan melecur.

Saya ni jenis yang boleh dikatakan kerap terkena minyak panas dan air panas. Ada je perkara yang menyebabkan kulit melecur. Dan bukan sikit-sikit punya melecur ye.

Terbaru adalah minggu lepas. Saya terkena simbahan minyak panas ketika goreng keropok lekor. Dari pergelangan tangan sehingga lengan atas.

Ianya memang sangat menyakitkan namun saya agak kurang bimbang pasal kesan atau parut dari melecur.

Biasanya kesan dari parut melecur aaya cepat hilang dan tidak kekal lama sebab saya merupakan pengguna tegar Vitamin E Shaklee dan juga Vitamin C Shaklee.

Dua jenis vitamin ni sememangnya adalah vitamin untuk kulit. Maka proses pemulihan berlaku lebih cepat dan proses menghilangkan parut juga menjadi lebih mudah. Tiada parut yang kekal lama.

Jadi, sekiranya korang ada parut tak kisahlah kat mana dan atas sebab apa pun, cuba lah amalkan Vitamin C dan Vitamin E untuk mendapatkan kulit cantik dan bersih yang diidamkan.

Selain telan vitamin E, ia juga boleh disapu terus ke atas kulit. Sekarang luka melecur saya dah kering dan boleh la saya mula manyapu minyak vitamin E pada kesan melecur setiap hari.

Tak risau lagi pasal parut..