Apa yang Anda Cari ?

Thursday 9 October 2014

10 Fakta Menarik Tentang Kolagen

Perkongsian hari ini adalah hanya untuk mereka yang mengambil berat tentang kulit, mereka yang tidak mahukan tua sebelum waktunya, mereka yang tidak mahukan kulit yang berkedut, kering dan lesu. 

10 Fakta Menarik Tentang Kolagen


FAKTA 1

Pada usia 35 tahun pembentukan kolagen dalam tubuh kita terhenti sepenuhnya. Ada satu lagi artikel mengatakan sejak umur 30 tahun lagi. Oleh sebab itu pada usia 30 keatas, proses penuaan menjadi lebih cepat. Antara kesannya adalah kulit menjadi kering, penampakan garis halus, dan masalah kesihatan mula hadir seperti mata rabun, sakit lutut dan sendi. Kebanyakan orang tahu, kolagen hanya untuk kulit sahaja. Tapi sebenarnya ia sangat penting untuk sendi, tulang, otot mata, dan organ lain dalam badan.
Maka dengan itu, SUPLEMEN kolagen amatlah diperlukan terutamanya apabila umur anda sudah menjangkau 30-an. Tambah kolagen dalam tubuh sebelum kulit berkedut.

FAKTA 2

Fakta 1 berkisar tentang penghasilan kolagen yang akan terhenti. Tapi sebenarnya sebelum ia terhenti sepenuhnya, ia sudah meula menyusu sejak umur anda 25 tahun. Pada umur 25 tahun kolagen sedia ada dalam tubuh akan menyusut sebanyak 1.5% setiap tahun. Pada umur 40 tahun pula, ia menyusut sebanyak 30% setiap tahun. Di usia 60 tahun pula, susut sebanyak 50% setiap tahun. Hanya dengan suplemen kolagen sahaja kita dapat mengganti dan menambah semula kolagen yang menyusut itu.
Sebab tu bila selepas 30-an, penuaan wajah kita semakin ketara dari tahun ke tahun. Kedutan dan masalah kulit makin sukar untuk disembunyikan oleh mekap.

FAKTA 3

Satu lagi fakta menarik. Kolagen & kalsium ini sama pentingnya untuk tulang. Sebabnya, kolagen berfungsi sebagai ‘pelekat’ tulang supaya sendi kita bersatu. Dengan pengambilan kolagen secara konsisten, ia dapat menguatkan tulang dan mencegah tulang dari rapuh. Kesihatan tulang dapat terjaga dengan baik hingga usia tua — Osteoporosis yang menjadi musuh bagi tulang juga dapat dicegah!
Imagine dengan pengambilan kolagen dari kualiti terbaik, anda dapat faedah 10 dalam 1 : kulit, kuku, rambut, sendi, tulang, mata, etc

FAKTA 4

Kolagen ni seakan-akan filling di bawah kulit kita yang buatkan kulit kita jadi tegang, ‘penuh’ dan macam kulit baby. Macam kulit atok nenek kita yang dah 80-an, kulit mereka seakan dah tiada isi. Ini lah antara puncanya.
Ada satu eksperimen mudah nak tau tahap kolagen kita, ia dipanggil ‘snap back’. Caranya – cubit di bahagian lengan atau belakang tapak tangan atau bahagian muka dan lihat samada kulit tu kembali kepada asal serta merta atau tidak. Jika masa diambil lebih dari beberapa saat, ia bermaksud bahagian tersebut sudah hilang kolagen & elastisiti!

FAKTA 5

Apa kaitan sinaran matahari dengan kolagen? Untuk pengetahuan anda sinar UVA boleh menembusi lapisan bawah kulit dan menyerang kolagen & elastin yang boleh menyebabkan penuaan berlaku lebih awal dari waktunya. UVB pulak menyerang bahagian atas kulit secara terus yg boleh menyebabkan sunburn.
Sebabtu kalau pilih moisturizer kena pakai yang ada SPF. Nak pilih SPF pun kena studi jugak SPF15 ke 57 ke 38 ke 100 ke.

FAKTA 6

Penyusutan dan ketiadaan kolagen akan menjurus kepada kekasaran & kekenduran pada kulit di seluruh anggota badan. Bukan muka sahaja ye..SELURUH BADAN..

FAKTA 7

Lapisan bawah kulit kita ni namanya dermis. Bahagian ini dibina oleh sejenis protein yang dinamakan KOLAGEN. Kolagen ni bertindak macam scaffolding untuk menampung perkembangan sel dan saluran darah dalam kulit. Jadi kolagen ini macam kerangka atau tiang yang mengukuhkan kulit kita. Bayangkan rumah tanpa tiang, bayangkan bangunan tanpa cerucuk, bayangkan tingkap tanpa frame.
Bayangkan………

FAKTA 8

Antara tips pemilihan kolagen yang terbaik adalah berat molekul yang rendah agar ia boleh menembusi lapisan dermis kulit kita. Unit dia dikira dalam Dalton (Da). Mari kita lihat beberapa kolagen jenama terkenal yang berada di pasaran dan berapa berat Molukelnya..Dari situ, anda boleh lihat yang mana satu lebih mudah diserap kedalam tubuh kita..Baru la berbaloi makan supplement Kolagen..
Collagen jenama N : 3000 Da
Collagen jenama B : 3000 Da
Collagen jenama E : 1500 Da
Shaklee Collagen Powder : 1000 Da


FAKTA 9

Kita lihat pula kaitan Vitamin C & pembentukan kolagen. Vitamin C diperlukan untuk menjaga STRUKTUR KOLAGEN yang dibentuk. Apa jua kolagen yg kita ambil, pastikan ia mengandungi Vit C.
Sebab tu orang suntik kolagen juga suntik Vit C sebab ia berkait. Apapun, kajian membuktikan pengambilan secara oral lebih berkesan berbanding suntikan kerana penyerapan lebih mantap.


FAKTA 10


8 panduan memilih kolagen yg baik... 

  1. Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (or cecair) berbanding yg kolagen yg disuntik. Ini utk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dlm tubuh badan
  2. Pilih size kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size mmbantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi efect lebih cepat.
  3. Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelempaban yang berpanjangan.
  4. Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan
  5. Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri
  6. Kolagen juga penting utk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine utk kesihatan sendi. (bonus point)
  7. Pastilkan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.
  8. Last but not least, pastikan ia selamat dan tidak bertoxin






Ini dia, Shaklee Collagen Powder

Keberkesanan Shaklee Collagen Powder Terbukti Berkesan Dalam 8 Minggu

Shaklee Collagen Powder Sangat Istimewa Dan Berkesan
# Suplemen kolagen semulajadi paling hebat untuk kulit cantik yang mengandungi 4,00-mg proprietari RSS (Red SnapperScale) Collagen iaitu KOLAGEN BERKUALITI TINGGI DAN TULEN yang diekstrak daripada sisik ikan merah

# Sisik ikan merah merupakan sumber premium kolagen dengan kadar serapan kolagen yang paling tinggi dan skala pencemaran yang sangat sedikit berbanding kolagen binatang

# Kolagen Shaklee bermolekul sangat ringan iaitu kira-kira 1,000 Dalton yang MUDAH DISERAP OLEH BADAN dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan kulit dengan BERKESAN dan menjadikan kulit cantik, muda dan anjal.

# Shaklee Colagen Powder MUDAH LARUT dan SEDAP dengan minuman kegemaran anda. 
Peknya mudah dibawa ke mana-mana sahaja. jadi sangat mudah untuk dapatkan kulit yang cantik.


Apa fungsi setiap bahan dalam Shaklee Collagen Powder?


Kolagen ikan: Memberikan kesan elastin, mengekalkan kulit lebih anjal

Ekstrak kulit kerangan: mengandungi glukosamina sbg pelincir bg sendi, menghidrat mata, & melegakan ketidak selesaan mata

Lactobacillus acidophilus: Meningkatkan penyerapan kolagen

Ekstrak biji Camellia Japonica: Mengandungi acid oleik dan isoflavon. Membekalkan nutrisi dan penghidratan

Ekstrak Pfaffia: Merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon, dan meningkatkan tenaga batin. Meningkatkan prestasi dan tenaga,

Vitamin C: Menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas.

Vitamin B2,B6: membekalkan tenaga yang penting dalam proses pengeluaran kolagen didalam sel tubuh.



Setiap kotak mengandungi 15 sachets untuk kegunaan selama 15 hari, kalau ambil 2 kotak, cukup untuk kegunaan sebulan, tapi jika ambil 3 kotak apa yang anda akan dapat?

  • FREE MEMBERSHIP+MEMBERKIT (Worth RM75)
  • OFF RM180 ON PRODUCT PRICE!
  • OWN SHAKLEE ID
  • ENTITLE TO GET CASH BONUS IN FOLLOWING MONTH (worth RM30++)
  • OPPORTUNITY TO START BUSINESS WITH SHAKLEE (ur choice :D )




---------------------------------------------------------------------------------------------------

"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?
BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..
MODAL SERENDAH RM75
PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI"



HUBUNGI SAYA
Email: tollgategirl@yahoo.com
H/P no: 017 3725667
FB: Ummi Hanifah Abd Halim
Instagram: mamaummi



COD - Saujana Utama; Puncak Alam; Alam Budiman; Sri Pristana; Sungai Buloh; Desa Coalfield; Sunway Kayangan; sepanjang jalan batu Arang dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA





No comments:

Post a Comment