Apa yang Anda Cari ?

Friday 26 September 2014

BAIK DAN BURUK MINUMAN ANDA

Air kosong adalah pilihan terbaik untuk menghilangkan dahaga. Air kopi dan teh, tanpa ditambah pemanis juga adalah pilihan yang sihat. Minuman juga harus dihadkan dalam jumlah yang sederhana, termasuklah minuman diet, jus buah-buahan dan susu. Elakkan minuman bergula seperti soda, minuman sukan dan minuman penambah tenaga.



Terdapat banyak pilihan air untuk anda minum, tetapi bagi kebanyakan orang yang mempunyai pilihan kepada air kosong yang selamat, maka itu adalah pilihan terbaik. Ia bebas kalori dan ia sangat mudah untuk diminum.



Air kosong menyediakan segala-galanya yang diperlukan oleh badan. H2O tulen untuk mengembalikan cecair yang hilang melalui metabolisme, bernafas, berpeluh, dan penyingkiran bahan buangan. Ia minuman yang sempurna untuk penghilang dahaga dan menghidratkan semula sistem anda. 



Berapa banyak air yang anda perlukan? 


Tidak ada satu anggaran berapa banyak air diperlukan setiap hari. Institut Perubatan telah menetapkan pengambilan yang mencukupi 125 auns (kira-kira 15 cawan) bagi lelaki dan 91 auns (kira-kira 11 cawan) untuk wanita. Perhatikan bahawa ini bukanlah sasaran setiap hari, tetapi panduan umum. Pada kebanyakan orang, kira-kira 80% daripada jumlah air ini datang daripada minuman; selebihnya datang daripada makanan. 

Air kosong adalah bebas kalori dan bebas gula yang sangat baik. Bagi sesetengah orang yang biasa dengan minum minuman manis, air kosong dirasakan hambar. Untuk meningkatkan pengambilan air tanpa kehilangan rasa anda boleh cuba membuat sediri dirumah untuk minuman yang menyegarkan ini.


 Cuba tambah satu daripada yang berikut ke dalam segelas air kosong anda: 


  • Buah-buahan sitrus dihiris (lemon, limau, oren, limau gedang) 
  • Pudina segar yang telah dihancurkan
  • Halia segar yang dikupas dan dihiris atau timun yang dihiris 
  • Buah Beri yang dihancurkan 



Minuman perlu dihadkan 


Minuman yang banyak gula adalah pilihan yang paling teruk. Iia mengandungi banyak kalori dan hampir tiada nutrien lain. Pengambilan minuman yang tinggi gula boleh menyebabkan pertambahan berat badan dan peningkatan risiko diabetes jenis 2, penyakit kardiovaskular dan gout. 

Purata gula dalam satu tin soda atau buah-buahan mengandungi kira-kira 150 kalori. Jika anda minum hanya satu tin minuman ringan setiap hari, dan tidak mengurangkan kalori di hidangan lain, anda boleh menambah berat sehingga 5 paun dalam setahun. Kurangkan minuman manis boleh membantu mengawal berat badan anda dan boleh mengurangkan risiko diabetes jenis 2. 

Sukan minuman ini direka untuk memberikan atlet karbohidrat, elektrolit, dan cecair semasa latihan intensiti tinggi. Bagi orang lain, mereka hanyalah satu lagi sumber gula dan kalori. 

Minuman tenaga mempunyai banyak gula dan kafein yang cukup untuk meningkatkan tekanan darah anda dan boleh memberi kesan kesihatan yang tidak baik untuk jangka masa panjang. Sebaiknya hindari minuman penambah tenaga.






"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?
BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..
MODAL SERENDAH RM75
PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI"




HUBUNGI SAYA
Email: tollgategirl@yahoo.com
H/P no: 017 3725667
FB: Ummi Hanifah Abd Halim
Instagram: mamaummi




 COD - Saujana Utama; Puncak Alam; Alam Budiman; Sri Pristana; Sungai Buloh; Desa Coalfield; Sunway Kayangan; sepanjang jalan batu Arang dan pos laju ke SELURUH MALAYSIA









No comments:

Post a Comment