Apa yang Anda Cari ?

Tuesday 21 October 2014

ASID FOLIK SHAKLEE BAGUS UNTUK IBU MENGANDUNG


2 MAKANAN TAMBAHAN YANG WAJIB UNTUK IBU MENGANDUNG ADALAH ASID FOLIK DAN ZAT BESI.

Asid Folik & Zat Besi

Asid Folik dan Zat Besi sangat popular dikalangan ibu yang sedang hamil. 



Bila seseorang wanita tu mula mendapati dirinya hamil, antara perkara yang di ambil berat adalah tentang pengambilan Asid Folik. Tapi sebenarnya, Asid Folik perlu diambil sejak mula wanita itu merancang untuk hamil. Sebaiknya 3 bulan sebelum hamil.

Namun begitu, ada juga wanita hamil yang tidak ambil Asid Folik tambahan dengan alasan tidak boleh telan pil. Katanya, "nanti keluar balik". Saya sendiri punya kawan yang sebegitu. Mungkin beliau tidak tahu tentang kepentingan Asid Folik ketika mengandung.

Dos minimum asid folik bagi wanita yang ingin hamil adalah 400 mikrogram atau mcg. Memandangkan asid folik bersifat larut air, dos yang berlebihan akan dibuang melalui air kencing. Sekiranya ada mengamalkan 1biji Vitalea Shaklee dan 1 biji B Complex Shaklee setiap hari, maka cukuplah 400mcg Asid Folik yang diperlukan oleh anda.



Mari kita ketahui mengapakah ibu hamil memerlukan asid folik?



Asid folik menolong melindungi bayi dalam kandungan anda daripada kecacatan dalam sistem sarafnya (kecacatan tiub neural) seperti spina bifida.



Spina bifida berlaku apabila pelindung yang melitupi saraf tunjang bayi tidak tertutup dengan sempurna. Ini boleh menyebabkan kerosakan saraf kekal. 



Pernah tak anda dengar bayi lahir tanpa tempurung kepala? 


akibat kekurangan asid folik
KECACATAN LAHIR

Saya tak sanggup nak upload gambar yang real. Tak sampai hati melihat gambar bayi yang mengalami kecacatan sebegini. 



Dalam masa 12 minggu pertama kehamilan, otak dan sistem saraf bayi terbentuk dan berkembang dengan pesat. Oleh sebab itu, adalah sangat penting untuk mengambil folik asid setiap hari pada masa itu. 



Pesanan saya untuk wanita hamil, jangan la malas atau takut untuk telan Asid Folik. Walau susah macam mana pun, cuba la telan juga untuk kebaikan anda dan bayi. Saya sebenarnya pun bukan lah jenis yang mudah nak telan ubat dan pil. Tapi bila saya mula hamil, bersalin dan menyusukan anak, saya telah banyak berubah demi kesihatan saya dan anak. 





Sekiranya anda berminat dengan Set Kehamilan Shaklee atau mana-mana produk Shaklee, anda dialu-alukan untuk berhubung terus dengan saya di 0173725667. Layanan adalah amat istimewa. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

"INGIN MENJANA PENDAPATAN 3-4-5-6 ANGKA SEBULAN?
BERDAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN DAN MENIKMATI FAEDAH-FAEDAH LAIN..
MODAL SERENDAH RM75
PENGEDAR SELURUH NEGARA DIALU-ALUKAN UNTUK BERSAMA DALAM GROUP EKSLUSIF KAMI"



HUBUNGI SAYA
Email: tollgategirl@yahoo.com
H/P no: 017 3725667
FB: Ummi Hanifah Abd Halim
Instagram: mamaummi

No comments:

Post a Comment