Apa yang Anda Cari ?

Monday, 1 September 2014

PETUA DAN CARA HILANGKAN BATUK BERKAHAK SECARA SEMULAJADI

Disebabkan anak kecil ku tengah batuk, maka hari ni nak kongsikan tentang cara dan petua nak hilangkan batuk berkahak.


Ibu-ibu pasti tak sanggup tengok anak batuk berpanjangan, berhari-hari..





Ubat dari klinik pun dah habis tapi tapi batuknya tak juga baik. Nak tidur pun tak selesa.


Ini adalah antara Petua nak hilangkan batuk berkahak secara alami dan semulajadi yang saya jumpa dan petua dari orang2 tua yang murah dan mudah..


1) campurkan sesudu kicap + perahan limau kasturi.. minum setiap pagi dan malam


2) minum madu yang dicampur dengan perahan limau nipis/ limau kasturi..minum setiap pagi dan malam


3) Hirisan buah lemon, hirisan halia dicampur dengan madu asli di dalam balang atau bekas bertutup dan simpan di dalam peti sejuk. Ia akan menjadi likat seperti agar-agar. Tahan sehingga 2-3 bulan. Cara penyediaan, masukkan sesudu ke dalam gelas, dan tuangkan air suam. Minum setiap pagi dan malam


4) untuk anak2, anda boleh berikan setengah sudu kecil madu asli dibancuh bersama air suam dan minum 


5) ada juga petua suruh makan 2 ulas bawang putih bakar. setiap malam.. ohhh..yang ni saya tak sanggup..huhuu...


6) Sapukan minyak panas dibelakang dada bayi anda untuk melegakan batuk dan mencairkan kahak ketika tidur malam..


7) Wapkan bayi yang batuk berkahak.. biar dia menangis / sampai termuntah dan tepuk2 rusuk kiri kanan bayi, depan dan belakang dada, tepuk perlahan bentukkan tangan berbentuk cuping telinga.. kahak akan cair dan keluar melalui najis.. yang cara ni hati ibu kena kuat & cekal.. 


8)  Legakan dengan pengambilan supplemen. Tahu tak Minyak Ikan boleh legakan batuk dan kahak? Omega Guard semestinya dari Shaklee..



OMEGA

Oh ya..macam mana Omega Guard membantu dalam mengatasi masalah batuk kahak berpanjangan ni? 

Bila batuk, tekak pun rasa perit dan kemerah-merahan sebab dah terkena jangkitan kuman. Omega juga dapat melegakan pesakit asma

Sebenarnya asid lemak Omega-3, DHA dan EPA yang ada dalam Omega Guard itu bertindak sebagai anti-keradangan. Omega juga bantu legakan batuk, kahak tu kan macam lemak sikit, berlendir, so omega ni dapat cairkan kahak juga. *(fungsi omega itu sendiri membakar lemak)


Untuk Maklumat lanjut mengenai Produk Shaklee dan Harga, sila berhubung terus dengan saya di tollgategirl@yahoo.com atau boleh SMS/Whatsapp saya di 017.3725667. Nak call pun boleh...