Apa yang Anda Cari ?

Sunday 11 November 2012

DIET PEROKOK

Nikotin dan bahan-bahan toksik yang terdapat dalam asap rokok mempunyai kesan yang besar terhadap proses detoksifikasi badan.


Merokok menyebabkan kerosakan sel, yang membawa kepada penyakit seperti kanser, paras kolesterol tinggi, masalah jantung dan peredaran darah, gangguan pernafasan dan meningkatkan risiko osteoporosis.

Saluran rokok dalam badan  vitamin dan mineral penting, yang menjejaskan keupayaan anda untuk menyerap nutrien ini penting.

Merokok banyak dikaitkan dengan vitamin C.

Vitamin C adalah salah satu antioksidan utama badan. Antioksidan dikaitkan dengan pencegahan beberapa penyakit. Vitamin C juga membantu anda untuk menyerap zat besi. Tahap vitamin C yang rendah dikaitkan dengan kekurangan zat besi.

Lebih banyak anda merokok, lebih banyak anda kehilangan vitamin C daripada tisu dan darah. Tetapi badan anda memerlukan lebih vitamin C untuk mengatasi kerosakan sel-sel akibat dari tabiat merokok.

Untuk mengawal gangguan ini, perokok perlu untuk meningkatkan tahap pengambilan vitamin C mereka kepada kira-kira 2000mg sehari. Ini tidak boleh dicapai dengan diet sahaja, jadi makanan tambahan sangat diperlukan.

Perokok juga harus cuba untuk meningkatkan pengambilan antioksidan, terutamanya dari buah-buahan dan sayur-sayuran. Tiada jumlah tambahan atau antioksidan tertentu yang boleh melindungi badan daripada kerosakan yang disebabkan oleh merokok.

Satu-satunya penyelesaian sebenar adalah untuk berhenti merokok.

Sekiranya dah memang tak boleh berhenti merokok ambil lah langkah keselamatan untuk kesihatan anda. Dapatkan Vitamin C shaklee, kalau budget anda lebih dapatkan Vitamin E shaklee dimana antioksidan dia lebih kuat.

Unutk lagi info tentang perokok anda boleh klik di link :
Klik disini - VITAMIN untuk Perokok
Berminat?
PM/SMS 0173725667

No comments:

Post a Comment