Apa yang Anda Cari ?

Monday 15 October 2012

PEMAKANAN WANITA HAMIL

KEPERLUAN SUPLEMEN TAMBAHAN


Selain mendapatkan keperluan zat-zat gizi daripada makanan yg diambil setiap hari, ibu hamil juga perlu mengambil suplemen tambahan sebagai membantu perkembangan janin yang sihat dan sempurna. Berikut adalah keperluan nutrisi yang perlu diambil oleh ibu hamil :

1. PROTEIN - Boleh di dapati dalam ESP Shaklee
Penting untuk membina tisu dalam badan. Tumbesaran bayi, uri, rahim, tisu payudara dan bekalan darah bergantung kepada bekalan protein yang cukup. Asid amino adalah unit asas untuk protein. Asid amino yang diperlukan adalah asid amino yang tidak boleh dihasilkan dalam badan dan perlu diambil dari diet.

2. IRON (Zat Besi) -  Boleh di dapati dalam Vita-lea
Penting untuk menghasilkan darah. Ia merupakan bahan terpenting dalam penghasilan hemoglobin yang membawa oksigen disekeliling tubuh. Bekalan darah semakin bertambah semasa hamil, membuatkan keperluan zat besi bertambah. Mengambil makanan yang tinggi Vitamin C akan menolong penyerapan zat besi.

3. KALSIUM - Boleh di dapati dalam Ostematrix
Bayi memerlukan kalsium untuk pembentukan tulang dan gigi. Anda dan bayi memerlukan mineral untuk mengekalkan kakuatan gigi dan tulang, pembekuan darah yang normal serta fungsi otot dan saraf.

4. ASID FOLIK - Boleh di dapati dalam B complex dan Vita-Lea
Asid folik, sejenis Vitamin B amat diperlukan untuk pembentukan sel darah marah dan sel baru dalam badan. Kekurangannya akan menyebabkan anemia dan bayi mendapat cacat saraf tunjang.

5. ASID LEMAK TEPU - boleh di dapati dalam Omega Guard
Asid lemak ialah unit asas untuk lemak. Asid lemak tepu adalah asid lemak yang tidak boleh dihasilkan dalam badan perlu diambil dari makanan. Ia amat penting kerana ia diperlukan untuk menghasilkan sel-sel baru yang terbentuk dengan pantas.
AA dan DHA penting untuk tumbesaran normal dan perkembangan otak bayi.



RAHSIA PEMAKANAN GENIUS MENURUT ISLAM


1. MADU
2. KISMIS & KURMA
3. SUSU SEGAR
4. TELUR
5. DAGING BURUNG MERPATI
6. KEKACANG
7. LABU
8. SAYUR-SAYUR DAN BUAH-BUAHAN

Berminat untuk mendapatkan vitamin Shaklee sila hubungi 0173725667.
Penghantaran adalah percuma bagi setiap pembelian full pack.
Kami juga menyediakan pek jimat....maklumat lanjut hubungi saya.....

No comments:

Post a Comment