Apa yang Anda Cari ?

Wednesday 13 June 2012

KEBAIKAN PENYUSUAN SUSU IBU

Mungkin ramai yang tidak menyedari tentang kebaikan penyusuan susu ibu. Suka saya untuk berkongsi serba sedikit apa yang saya tahu untuk kebaikan bersama.
Untuk Bayi :
- Mendapat semua nutrien yang diperlukan.
- Perkambangan mental yang lebih baik
- Pembentukan mulut yang lebih baik dan gigi yang lebih lurus
 - Melindungi bayi dari asma dan jangkitan dada
- Stimulasi pada deria dan rasa bayi.
Untuk Ibu :
- Hubungan yang mesra antara ibu dan bayi.
- Mengurangkan berlakunya pendarahan teruk.
- Mempercepatkan penguncupan rahim.
- Kembali ke bentuk badan asal dengan cepat. (bukankah ini yg ibu semua mahukan?)
- Mengurangkan risiko breast cancer dan kanser ovari
- Penjimatan hebat berbanding dengan susu formula (yg ini confirm ayah2 diluar sana suka)
- Mudah dan ringkas. Anda tidak perlu membawa susu formula dan flask air panas kemana2 utk menyediakan susu.

Saya menyokong penuh penyusuan susu ibu. Bagi ibu2 yang bermasalah untuk menyusukan bayi sepenuhnya disebabkan kekurangan susu ibu, sila sms saya 0173725667 atau email ke tollgategirl@yahoo.com untuk maklumat lanjut mengenai milk booster dan konsultasi.Saya sedia melayan dan menjawab soalan anda.

1 comment: